Kamiony v ETS se konečně dostanou i na Ostrovy!

Čer 21, 2009    |    diskuse - místo pro vaše názory

  Příjezd do doverského přístavu
    Příjezd do doverského přístavu
 
    Najíždíme na trajekt
    Kamion najíždí na trajekt.
 

    Je to tady! Příznivci kamioňácké hry ETS - Euro truck simulator se konečně dočkali. Výrobce - firma SCS Software konečně uvolnila dlouho očekávaný patch, který napravuje některé chyby ve hře a navíc přidává několik novinek. Tou hlavní je možnost jezdit ve Velké Británii. Jaký tedy ETS - gold je? Tak o tom je dnešní postřeh.

    Ať ostatní novinky prominou, ale nemohu začít ničím jiným než právě Velkou Británií. Hráčům od začátku vrtalo hlavou jak bude řešen transport přes kanál La Manche. Nakonec si s tím autoři poradili skvěle. Na dálnici mezi Paříží a Bruselem vznikl nedaleko hlavního města Francie dálniční exit, který hráče dovede na okruh, v jehož vrcholu stojí město Calais. Tedy, ono to město ve hře úplně není, spíše jen přístav, ale i ten stojí za to. Abych ale nepředbíhal. Vraťme se ještě o pár kilometrů zpátky. Sjíždíme z dálnice a dostáváme se na okruh. Kdo by čekal, že tuhle část autoři odfláknou bude mile překvapen. Kolem cesty totiž nejsou jen tradiční obecné scenérie, ale kdesi zpoza horizontu na vás vykoukne větný mlýn, nebo větrná elektrárna. Když už se dostanete k přístavu, zbývá odbočit z okruhu a vcelku prudkým klesáním sjet na velké parkoviště. To můžete využít i k přenocování. Pokud máte indikátor spánku ještě nízký, stačí se rozhlédnout kolem sebe a uvidíte, že stojíte před čtyřmi nájezdovými rampami. Tři z nich jsou uzavřené závorou (a nad nimi je ještě několik červených křížků) jen jeden je otevřený, do něj vás navíc navedou zelené šipky. Vyjedete mírným stoupáním nahoru a najednou jste na palubě. Teď už zbývá jen vyhledat symbol točící se šipky (stejně jako když ve firmě nabíráte náklad). Na této šipce zastavíte, tlačítkem E vypnete motor a pak už zbývá jen zmáčknout ENTER. Tím odsouhlasíte, že se chcete přemístit na druhý konec kanálu. Tento transport stojí pouhých 315 Euro (což není ani polovina nádrže) a trvá asi 75 minut herního času. Když černá obrazovka během pár sekund zmizí, máte volnou cestu z trajektu ven.

    Čeká na vás úplně stejný přístav jako v Calais, ale s tím rozdílem, že tady se jezdí vlevo. Právě na tuhle specialitu si budete muset hodně dlouho zvykat. Na dálnici to ještě jde, tam se jede pořád rovně, ale připravte se na to, že dálniční exity najednou vypadají jinak. Tedy, ony jsou pořád stejné, jenom vy jedete "obráceně". Naprosto samostatnou kapitolou jsou pak křižovatky a výjezdy z areálů firem. Několikrát se vám stane že svůj několikatunový kolos pošlete do protisměru a pak budete muset couvat do správného pruhu. Když už jsme ale u křižovatek, musím zde zmínit jednu zajímavou novinku. britské křižovatky totiž mají u sebe neobvyklé semafory. Nejsou to jako na kontinentu obrácená písmena L. Spíš jsou to nízké sloupky, které nesou vlastní trojici světel. Možná se mi to jen zdálo, ale připadá mi, že je na ně lépe vidět. Výhled ještě zlepšuje to, že nejste odkázáni jen na semafory vedle sebe, ale stejný semafor je i na druhé straně křižovatky, stačí se tedy dívat před sebe a máte hned jasno.

    Co se okolí dálnice na Ostrovech týká tak nemůžu říct nic špatného. Na několika místech dokonce potkáte stavební stroje, které zkulturňují okolí dálnice. Na cestě mezi Londýnem a Manchesterem se dokonce nad vaší hlavou buduje most. Celkově na Ostrovech najdete tři města, což je vzhledem k malé velikosti docela dost. V Londýně na vás čeká známá firma Euro Goodies, která se zabývá prodejem potravin. Durhou londýnskou firmou je expediční sklad Stokes. Ten by se dal přirovnat k římskému Trameri. V Manchesteru najdete znovu potravinářské Euro Goodies a navíc petrochemickou firmu BCP. Newcastle nabízí expediční skald Stokes a farmu Euro Acres. Jak jsem už poznamenal, tři města na malé ploše jsou jen kousek od sebe. Od severního Newcastelu po jižní Londýn vám cesta zabere jen pár minut. Z toho tedy vyplývá nepříjemný fakt, že si cestami mezi ostrovními městy mnoho nevyděláte. Kdo ale četl pozorně, tomu už je jasné, že v každém městě je jedna firma, která umožňuje převážení nafty a benzinu, tedy BCP nebo Stokes. Tím si můžete aspoň trochu namastit kapsu.

    Tolik tedy k největší novince, kterou v ETS najdete. Na pevninské Evropě se ale taky najdou změny. Jak je vidět na mapce, kterou najdete níže, v několika státech se objevily "okresní silnice", kterými si můžete zkrátit cestu. Ve Francii tyhle okresky spojují Lyon a Bordeaux, v Německu jsou dvě - jedna u Frankfurtu a druhá v blízkosti Berlína. Nejvíc jich je ale v Polsku, kde tvoří úplnou síť s několika křižovatkami. Jak tyhle okresky vypadají? Kdo hrál polskou mapu pro ETS, pro toho to nebude žádná novinka. Je to jeden pruh jedním směrem a jeden pruh druhým směrem. Po stranách svodidla, uprostřed jen čára. Naštěstí ale na těchto silničkách jsem nikdy nepotkal policii, takže ty šneky před sebou můžete vesele předjíždět, jen pozor na protijedoucí auta. Taková úzká ulička se zablokuje raz dva. okresky vedou hlavně v lesích a velmi často jejich začátky najdete v místech, kde tříproudá dálnice přechází v dvojproudou (a kde byly v původním ETS jen neviditelné stěny se žlutými šipkami). Druhé místo je v okolí farem Euro Acres a pil Tree ET. Tady si ale musím trochu postěžovat. Na okreskách sice najdete sem tam nějakou pumpu, ale jinak nic! Je to docela škoda, že autoři na tohle pole neorané neumístili žádný podnik, kde byste mohli sehnat nějakou práci. A přitom v předchůdci ETS, tedy ve hře 18 WOS bylo takových míst hned několik. Většinou se jednalo o jaderné elektrárny, nebo povrchové lomy. Je opravdu škoda, že sem autoři neumístili žádný z těchto závodů. Jedinou užitečnou zkratkou je totiž jen ta francouzská. zbývající jsou totiž, podle mého názoru, zbytečné. Já osobně jsem je ze zvědavosti projel jen jednou, ale už mne tam nic neláká.

    Kromě těchto na první pohled viditelných novinek nám autoři připravili ještě několik dalších, ale mnohem menších překvapení. Jedním z nich je pronikavý pískavý zvuk, který se ozývá při vašem couvání. Další novinky jsou hlavně v herním kódu, který opravuje některé chyby, které vývojářům předtím utekly. Díky tomu by se například na některých místech neměly tvořit neprostupné kolony.

    Kdybych měl celkově shrnout význam patche 1.1, volil bych určitě slova chvály. Velká Británie je určitě velkým lákadlem, které převáží i drobné nedostatky, jako třeba relativní zbytečnost okresek. Proto vám všem doporučuji abyste si stáhli patch 1.1 na ETS Gold. Stahovat můžete z oficiálního mirroru. Na této stránce si vyberete konkrétní patch podle lokalizace vaši hry (v našich luzích a hájích to bývá podle mých zkušeností většinou německá jazyková mutace). Soubor má přibližně 20 MB a jeho stažení je zdarma! Po stažení soubor překopírujte do adresáře, kde máte nainstalovanou hru a spusťte ho, program se pak postará o zbytek aktualizace sám. Změny se vám promítnou i do již uložených pozic, takže nemusíte zakládat novou hru.

    Jaké jsou Vaše názory na ETS?  A co si myslíte o novém patchi 1.1? Hráli jste už ETS Gold edition? Jaké máte názory na novinky, které s sebou přinesl? Napište nám o svých názorech! Pro své názory a dotazy využijte tento diskusní panel.