Zase ty nízkonákladovky

Zář 16, 2007

  Letadlo okamžitě začalo hořet
    Letadlo se rozlomilo na dvě části.
 
    Nehoda si vyžádala 898 lidských životů
    ohořelý trup letadla
 

    Není to zase tak dlouho, co tiskem naposledy proběhly zprávy o rizikovosti nízkonákladových leteckých společností a už to máme další smutný příklad. Boeing typu McDonnell Douglas MD-82 společnosti One - Two - Go dnes havaroval během přistání na thajském letišti v oblasti Phuket. Nehodu nepřežilo 88 cestujících  z celkových 130. Asi 42 lidí muselo být ošetřeno.

Jak k celé havárii došlo? Stroj přistával za silného deště a pilotovi se nezdál úhel náletu a tak chtěl stroj zvednout a navést na ranvej ještě jednou. Letadlo ale zaprotestovalo a šlo k zemi. Po kontaktu se ní se rozlomilo na dvě části, přičemž ta přední se zaryla do země.

Je na místě otázka, kdo za to nese vinu. Byl to pilot, který byl podle letecké společnosti velmi zkušený, nebo za to mohlo počasí, stav letadla, geopatogenní zóny, zvýšená radiace, náhlý elektromagnetický výboj nebo cokoliv jiného? Myslím, že odpověď je někde jinde. Podle mého názoru za vše může letecká společnost, která pravděpodobně nevěnovala dostatečnou pozornost technickému stavu letounu. Jsou opravdu všechny nízkonákladové aerolinky nebezpečné? To rozhodně ne, jen při letu s nimi člověk nemá takový pocit bezpečí jako s těmi klasickými. Vždyť jak jinak si vysvětlit nízkou cenu jejich služeb? Jak je možné, že nabízejí letenky tak levně? Kde berou peníze? Není to náhodou  tak, že šetří na pravidelných kontrolách letadel?

Nevím, předchozí řádky byly čistě mou spekulací, ale jak tak v posledních týdnech a měsících sleduji zprávy tak většina havarovaných strojů je právě z leteckého parku společností jako je například již zmiňovaná One - Two - Go,zatímco těch od zaběhlých a klasických společností je minimum..... Není to trochu podezřelé?